Jul 13, 2009

Bukulu modji

La connaissance du bukulu est le commencement de la philosophie punu.

Me mwane Kanga-Mbambe ,
nyi ma buru na mbire nyi walumuge na magene ( je suis née de l'aigle et été sevré par la panthère )
Me mwissi Dihudu nudu kumu,
Me mwissi Nyanga, uvembi menu
Wirondi yiri nyi uve bukulu bu uvembi o Dihudu?
Uvembi la fumu bifumbe na mabure o Dihudu.
Me fumu Nguli, me onyi oma nyangula bikute biotsu;
o Dihudu awu una gangila musayi;
wune mubu-nyima yi nangula basaku
ba bambole abe uma pegange
ne gawu ve bangombu. Mba, ave nyima dingila muvigami
nyike , usumbi-sa wonyi, me mukangawu
Nyima rambuyila o kumu.
Uvembi la fumu Nyange ;
urugesene o mubu.
Mubweyunu uvu o nyange-uvembi
awunu wutole o pungu
awunu mitsogho ba ma rugesane.
Uvembi ba ma dusugu wunu
baka rule mu disimu kwanga'na Dihudu
Barimba'bohu a bama rele o buhulu-bu-Ibuntsi
oyari i Dendi. Mba, bafumu bake ma ruge. Baka ba sillila inange
jobe bake runge mihumbu-luangu.

No comments :

Post a Comment